Nude/遮蔽


(Nude-Radiohead)

Don't get any big ideas
(我知道你在搜寻我的裸照)
they're not gonna happen
(我不会让你轻易找到)
You paint yourself white
(你的心比炭还黑)
and fill up with noise
(你的良知比机械喧闹)
but there'll be something missing
(却沾沾自喜以为得到)

Now that you've found it, it's gone
(别以为你看到我的赤)
Now that you feel it, you don't
(别以为你触及我的裸)
You've gone off the rails
(你迷失你迷思你迷色)

So don't get any big ideas
(化妆你的猥琐装饰为我袒护)
they're not going to happen
(然而,一切已经发生了)
You'll go to Hell
(上天堂吧)
For what your dirty mind is thinking
(赞颂你伟大圣洁的思维你保守崇高的伪君子)

评论

此博客中的热门博文

编辑和穷诗人谈社会主义

一半一半 ,俊男续篇